Be provoking. Schooling critical and speculative designers

Natalia Pérez-Orrego, John Arango-Flórez, Claudia Fernandez-Silva, Juan David Mira-Duque

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

    1 Cita (Scopus)

    Resumen

    Designing the provocation is a powerful strategy to jump from denouncing to generating actions and behaviors of a critical and speculative nature in design students. This article presents the discursive character of critical design function through three guidelines for provocation design: intellectual risk, generative challenge, and embodied futures, based on the philosophical concept of experience as an act of knowledge.

    Idioma originalInglés
    Páginas (desde-hasta)152-171
    Número de páginas20
    PublicaciónInteraction Design and Architecture(s)
    N.º51
    DOI
    EstadoPublicada - 2022

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © 2022. Interaction Design and Architecture(s).All Rights Reserved.

    Tipos de Productos Minciencias

    • Artículos de investigación con calidad A1 / Q1

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Be provoking. Schooling critical and speculative designers'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto