CIUDADANÍA CON SENTIDO: APPROPRIATION OF ICT FOR CITIZEN EDUCATION

Título traducido de la contribución: CIUDADANÍA CON SENTIDO: APROPIACIÓN DE TIC PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA

María Elena Giraldo-Ramírez, Isabel Cristina Ángel-Uribe, Maribel Rodríguez-Velásquez, Oscar Eduardo Sánchez-García, Álvaro Emilson Bautista (Traductor)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

Resumen

This article presents the research experience of Ciudadanía con Sentido [Citizenship with Meaning] from the construction of: community social networks of citizen initiatives for the construction of a culture of peace; an education proposal for the appropriation of information and communication technologies (ICT); and a strategy for the development of a digital platform from a social perspective. The context in which the experience is developed is presented in sociopolitical and theoretical terms; then the methodological strategy with different population groups in Medellín is described and, finally, the results in terms of a proposal that involves the development of a digital platform from a social perspective of education for the appropriation of technologies and the construction of citizen initiatives in vulnerable communities are shown.
Título traducido de la contribuciónCIUDADANÍA CON SENTIDO: APROPIACIÓN DE TIC PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA
Idioma originalInglés
Número de artículoe09527
PublicaciónCadernos de Pesquisa
Volumen53
DOI
EstadoPublicada - 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2023, Fundacao Carlos Chagas. All rights reserved.

Palabras clave

  • Digital divide
  • Capacity Building
  • Citizen Education
  • Information And Communication Technologies (ICT)

Tipos de Productos Minciencias

  • Artículos de investigación con calidad A1 / Q1

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'CIUDADANÍA CON SENTIDO: APROPIACIÓN DE TIC PARA LA FORMACIÓN CIUDADANA'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto