Diseño y Responsabilidad Social Empresarial en la planeación estratégica de la marca

Jaime Eduardo Alzate Sanz, Jaime Alberto Orozco-Toro

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The information and communication technologies (ICTs) have a definite impact on the success or failure of a brand because of the possibilities offered by new media nowadays that generate decentralization of power due to uncontrolled access of stakeholders or target audiences to information. That is why brands should be careful with their communication strategies since, depending on the way information and knowledge is handled, it will affect the relationship with the social environment and therefore the image projected in the mind of the consumers. Besides placing Corporate Social Responsibility (CSR), this analysis places design as a key aspect of strategic brand planning where the socio-cultural dynamics condition the way they communicate and persuade stakeholders.

Título traducido de la contribuciónDesign and Corporate Social Responsibility in strategic brand planning
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)133-155
Número de páginas23
PublicaciónKepes
Volumen12
N.º12
DOI
EstadoPublicada - 1 jul. 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Brand
  • Corporate social responsibility
  • Design
  • Dynamics socio-cultural
  • ICTs
  • Stakeholders

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Diseño y Responsabilidad Social Empresarial en la planeación estratégica de la marca'. En conjunto forman una huella única.

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