El amor como afectación y afecto en la vida de Louis Althusser: Una Montaña Muchas veces pintada

Gloria María López Arboleda, Conrado Giraldo Zuluaga

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

    Resumen

    This article analyzes the conception of love in the autobiographical work The Future Is Long (1992) by Louis Althusser, considering the concept of being able to love as the Althusserian action impossible but not for that irremediable. The metaphor of the mountain painted repeatedly by Cezanne (1878) is thus used to show how the life of Althusser (the mountain) was defined and constituted by various affections with their respective effects, among which love is. This text shows how during the work, the philosopher “slides” softly but firmly, from love as an abstract noun, to love as a verb. This step that is perceived implies three consequences: a necessary conversion, a pair of specific actions and some conjugations understood as changes in the vital trajectory of a subject.

    Título traducido de la contribuciónLove as effect and affection in the life of Louis Althusser: A mountain painted many times
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)112-121
    Número de páginas10
    PublicaciónRevista CES Psicologia
    Volumen12
    N.º1
    DOI
    EstadoPublicada - 2019

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © Copyright Licencia creative commons Ética de publicaciones Revisión por pares Gestión por Open Journal System.

    Palabras clave

    • Louis Althusser
    • Love
    • Paul Cezanne
    • Philosophy
    • Power love

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'El amor como afectación y afecto en la vida de Louis Althusser: Una Montaña Muchas veces pintada'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto