El director de arte publicitario y las competencias del contexto visual con variables artísticas

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

    Resumen

    The work of the art director within an advertising agency is strategic visualization, seeking solutions to graphic challenges in an increasingly attractive communication. Therefore, this advertising creative has tactical knowledge that helps him generate stagings that impact the memory of consumers. In order to convert the gestures of the image and the components of the scenography into interpretable codes, the art directors rely on their ability to give a symbolic value to those elements with their strengths based on aesthetics and art.

    Título traducido de la contribuciónThe director of advertising art and the competences of the visual context with artistic variables
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)1-9
    Número de páginas9
    PublicaciónGrafica
    Volumen8
    N.ºEP
    DOI
    EstadoPublicada - 2020

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © 2020 Universitat Autonoma de Barcelona. All right reserved.

    Palabras clave

    • Aesthetics
    • Art
    • Art director
    • Visual communication

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    • Artículos de investigación con calidad Q3

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'El director de arte publicitario y las competencias del contexto visual con variables artísticas'. En conjunto forman una huella única.

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