El neuromarketing como estrategia de persuasión del consumidor: Evolución teórica

Leydi Fernanda Vásquez-Patiño, Gladys Elena Rueda-Barrios

    Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

    Resumen

    The objective of the study is the theoretical analysis of neuromarketing from the systematic review of publications in the Scopus database since 2004 on marketing and intervention of applied neuroscience techniques, which has been called neuromarketing. As a result, we identified concepts, theories, techniques, and studies that are mostly in the exploratory and experimental phase, and which raise a high marketing relationship with the senses of the people, influencing decision making when choosing a product or service.

    Título traducido de la contribuciónNeuromarketing as a strategy of consumer persuasion: Theoretical approach
    Idioma originalEspañol
    PublicaciónEspacios
    Volumen40
    N.º1
    EstadoPublicada - 2019

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © 2019.

    Palabras clave

    • Consumer
    • Consumidor
    • Marketing
    • Marketing
    • Neuromarketing
    • Neuromarketing

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'El neuromarketing como estrategia de persuasión del consumidor: Evolución teórica'. En conjunto forman una huella única.

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