El SPREAD de las tasas de interés en Colombia para el período 2010-2020

Juan Camilo Galvis-Ciro, Guillermo David Hincapié-Vélez, Claudio Oliveira De Moraes, Jaime García-Lopera

The SPREAD is a measure of the financial system intermediation costs and affects economic growth. This article evaluates the SPREAD determinants for the Colombian economy by the period 2010-2020. We use the dynamic data panel methodology and estimate several models with the generalized moment method (GMM). The results show that the macroeconomic environment, especially unemployment, and the operational efficiency of financial institutions are important factors to explain SPREAD. Furthermore, the market concentration of the financial system is also relevant to explain the intermediation costs.

Título traducido de la contribuciónThe SPREAD of Interest Rates in Colombia for the Period 2010-2020
    PublicaciónLecturas de Economia
    EstadoPublicada - jul. 2022

© 2022 Universidad de Antioquia. All rights reserved.

• Financial Market
    • Interest rate
    • Panel Data
    • SPREAD

• Artículos de investigación con calidad Q4

Profundice en los temas de investigación de 'El SPREAD de las tasas de interés en Colombia para el período 2010-2020'. En conjunto forman una huella única.