EN BUSCA DEL TIEMPO VIVIDO: EDUCACIÓN PARA NARRAR LO HUMANO (LABORATORIO BIOGRÁFICO)

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

    Resumen

    Subjects are constituted by the conditions that, during their existence, affirm and dispossess them. Hence the dependency and responsibility towards our shared social life, whose failings drastically expose certain populations to violence and other forms of dispossession. Recognizing this vulnerability implies, in addition to understanding the human and the inhuman, recreating other possible realities. Under this framework, education constitutes a narrative experience that allows us to understand past events, the practices of the present, and the transformations of the future, through the stories of those “lives denied”. This composition thus presents the foundations and findings of a biographical-narrative laboratory with a focus on vulnerability.

    Título traducido de la contribuciónIN SEARCH OF THE TIME LIVED: NARRATIVE EDUCATION TO UNDERSTAND THE HUMAN (BIOGRAPHICAL LABORATORY)
    Idioma originalEspañol
    Número de artículoe239070
    PublicaciónEducacao e Sociedade
    Volumen43
    DOI
    EstadoPublicada - 2022

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © 2022, Centro de Estudos Educacao e Sociedade - CEDES. All rights reserved.

    Palabras clave

    • Colombia
    • Narration
    • Reinstatement
    • Violence
    • Vulnerability

    Tipos de Productos Minciencias

    • Artículos de investigación con calidad Q3

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'EN BUSCA DEL TIEMPO VIVIDO: EDUCACIÓN PARA NARRAR LO HUMANO (LABORATORIO BIOGRÁFICO)'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto