Estudio sobre estilos de aprendizaje mediante minería de datos como apoyo a la gestión académica en instituciones educativas

Ana Isabel Oviedo Carrascal, Gabriel Almendrales Jiménez

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

Learning styles are the strategies used by a student to acquire knowledge, their analysis allows educational institutions to improve learning environments, which commonly depend on biological, psychological, environmental, school and community conditions. This paper presents a study on learning styles applying data mining techniques to the information derived from the application of two tests called VARK and CHAEA to the students of the Educational Institution “Joaquín Cárdenas Gómez” of the Municipality of San Carlos-Antioquia (Colombia). This work formulates a plan of support for the Management Directive with the list of factors that influence learning. The findings indicate that learning styles alone do not influence school failure, require the combination of other elements such as age and have more than one learning style.

Título traducido de la contribuciónStudy on learning styles by data mining as support for academic management in educational institutions
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1-13
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2018
N.º29
DOI
EstadoPublicada - oct. 2018
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2018, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

Palabras clave

  • Data mining
  • Educational analytic
  • Learning styles

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estudio sobre estilos de aprendizaje mediante minería de datos como apoyo a la gestión académica en instituciones educativas'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto