Estudio sobre estilos de aprendizaje mediante minería de datos como apoyo a la gestión académica en instituciones educativas

Ana Isabel Oviedo Carrascal, Gabriel Almendrales Jiménez

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

    3 Citas (Scopus)

    Resumen

    Learning styles are the strategies used by a student to acquire knowledge, their analysis allows educational institutions to improve learning environments, which commonly depend on biological, psychological, environmental, school and community conditions. This paper presents a study on learning styles applying data mining techniques to the information derived from the application of two tests called VARK and CHAEA to the students of the Educational Institution “Joaquín Cárdenas Gómez” of the Municipality of San Carlos-Antioquia (Colombia). This work formulates a plan of support for the Management Directive with the list of factors that influence learning. The findings indicate that learning styles alone do not influence school failure, require the combination of other elements such as age and have more than one learning style.

    Título traducido de la contribuciónStudy on learning styles by data mining as support for academic management in educational institutions
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)1-13
    Número de páginas13
    PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
    Volumen2018
    N.º29
    DOI
    EstadoPublicada - oct. 2018

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © 2018, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

    Palabras clave

    • Data mining
    • Educational analytic
    • Learning styles

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Estudio sobre estilos de aprendizaje mediante minería de datos como apoyo a la gestión académica en instituciones educativas'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto