Gestión del conocimiento organizacional: Un encuentro necesario entre plataformas digitales, comunicación, educación y cultura

Doris Elena Muñoz Zapata, Juan Esteban Valencia Rey

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

Aiming to achieve an adequate knowledge management many organizations focus on implementing digital platforms that allow information exchanges, but they leave the human component away. In this reflection paper a complementary vision is proposed, based on internal communication as the booster of group interactions, empowering and proper values within the organizational culture for achieving the levels required when knowledge is managed. The conclusions are concentrated on the potentialities of the communication strategy to strengthen the organizational culture and also strengthen the individuals-employees, making the exteriorization, sharing and generation of organizational knowledge.

Título traducido de la contribuciónKnowledge management in organizations: A necessary encounter of digital platforms, communications, education and culture
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)105-111
Número de páginas7
PublicaciónRevista Lasallista de Investigacion
Volumen12
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Communication
  • Culture
  • Education
  • IT
  • Knowledge management

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Gestión del conocimiento organizacional: Un encuentro necesario entre plataformas digitales, comunicación, educación y cultura'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto