Mariutsi Alexandra Osorio-Sanabria, Ferney Amaya-Fernández, Mayda Patricia González-Zabala

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Open data is a tool that enables better the transparency of public administration, empower citizens, generate knowledge, innovation, and boosting the economy. The research analyzes the advances in open data in the higher education sector, the purpose of identifying conceptual elements for the design of the evaluation model of the readiness of open data in Colombian Higher Education’s Institutions (HEI). Based on the review of literature be presented the classification for the use of open data in universities. Also, show analyzes of the referents of evaluation of the readiness of open data. On that basis, and the guidelines of open data in Colombia, are proposed and mapped components, elements, and dimensions of the measurement of the evaluation conceptual model. It concludes in the importance that it has measurement tools to better the openness of data in the HEI.

Título traducido de la contribuciónTowards an evaluation model of the readiness of open data in colombian higher education institutions
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2020
N.ºE28
EstadoPublicada - abr. 2020

© 2020, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

• Assessment
  • Higher education institutions
  • Open data

Profundice en los temas de investigación de 'Hacia un modelo de evaluación de la preparación de datos abiertos en instituciones de educación superior colombianas'. En conjunto forman una huella única.