Implementación del aprendizaje orientado a proyectos en el curso de electricidad y magnetismo con estudiantes de la UPB

Juan Carlos Lopez Mejia

    Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoPonencia publicada en las memorias del evento con ISBNrevisión exhaustiva

    Resumen

    The main objective of this research is to propose a student-centered learning platform called ERC (English Reading Comprehension)-Language, for the developing of textual and topic-based knowledge. The proposed platform facilitates literal reading comprehension processes, the construction of linguistic and thematic knowledge, and improves students' reading performance. With the purpose to know the students' perceptions about the implementation of the ERC-Language platform, a perception study was performed. In this study 18 students of the Electronic Engineering bachelor program, from Universidad Pontificia Bolivariana (UPB Monteria Sectional) participated. The main results let us corroborate the necessity to develop a student-centered learning platform to improve non-native' ERC skills.

    Idioma originalEspañol
    Título de la publicación alojadaExperiencias didácticas innovadoras en la UPB
    ISBN (versión digital)978-958-764-676-4, 978-958-764-677-1
    EstadoPublicada - 23 oct. 2019
    EventoEncuentro de experiencias significativas 2018 -
    Duración: 23 oct. 2019 → …

    Conferencia

    ConferenciaEncuentro de experiencias significativas 2018
    Período23/10/19 → …

    Tipos de Productos Minciencias

    • Eventos científicos con componente de apropiación

    Citar esto