Implementation of a laboratory for the study of robot manipulators

Julio C. Correa, Juan A. Ramírez, Elkin A. Taborda, Jorge A. Cock, Manuel A. Gómez, Gustavo A. Escobar

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

This paper presents the process followed in the Department of Mechanical Engineering at Universidad Pontificia Bolivariana in Medellin, Colombia to implement a laboratory for the study of robot manipulators. The lab includes the following components: An industrial serial manipulator and the software developed for its integration to a graduate course, a parallel manipulator, a Cartesian robot, an inverted pendulum and a small serial manipulator. Except for the industrial robot, all the other devices were manufactured at the University. For all prototypes, specific software to control them has been developed.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaASME 2010 International Mechanical Engineering Congress and Exposition, IMECE 2010
Páginas23-30
EstadoPublicada - 2010
Publicado de forma externa
EventoASME 2010 International Mechanical Engineering Congress and Exposition, IMECE 2010 - Vancouver, BC, Canadá
Duración: 12 nov. 201018 nov. 2010

Serie de la publicación

NombreASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition, Proceedings (IMECE)

Conferencia

ConferenciaASME 2010 International Mechanical Engineering Congress and Exposition, IMECE 2010
País/TerritorioCanadá
CiudadVancouver, BC
Período12/11/1018/11/10

Profundice en los temas de investigación de 'Implementation of a laboratory for the study of robot manipulators'. En conjunto forman una huella única.