La construcción de valores intangibles de marcas de cerveza artesanal. Atributos inmersos en las comunicaciones

Catalina Osorio Parra, Jaime Alberto Orozco-Toro

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This study took a hermeneutic-ethnographic approach and aims to analyse the construction of intangible values in consumers of craft beer brands produced in Medellin-Colombia and its relation to their communication strategy. The theoretical bases are built on the concepts of identity, image and intangible values of brands. Among the most important results, it can be highlighted that craft beer responds to a new segment as a result of new collective imagery and communicative strategies around the craft. Furthermore, the most relevant intangible values perceived by brand users revolve around trust, innovation, pride, among others. This research demonstrates the importance of intangible values, especially in the communication and construction of a correct brand image.

Título traducido de la contribuciónThe construction of intangible values in craft beer brands. Attributes immersed in communications
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)249-263
Número de páginas15
PublicaciónDoxa Comunicacion
Volumen2020
N.º30
DOI
EstadoPublicada - 2020
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020, CEU Ediciones. All rights reserved.

Palabras clave

  • Brand construction
  • Brand image
  • Communicative strategy
  • Craft beer
  • Identity
  • Imaginary
  • Intangible values
  • Microbreweries

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La construcción de valores intangibles de marcas de cerveza artesanal. Atributos inmersos en las comunicaciones'. En conjunto forman una huella única.

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