La curva en s como herramienta para la medición de los ciclos de vida de productos

Sergio Aguilar, Andrés F. Ávalos, Diana P. Giraldo, Santiago Quintero, Jhon W. Zartha, Farid B. Cortés

    Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

    17 Citas (Scopus)

    Resumen

    The aim of this article was to carry out a study of the life cycles of three products of Colombian companies; based on a logistic model of population growth as a life cycles measurement tool. We found that the products life cycles have a similar behavior to the population growth, according to an S curve. The inflection points of the curves were obtained by a nonlinear regression. These points might be used as a tool for strategic decision making in products, in terms of identifying key instants for launching technological innovations, investments and execute marketing strategies.

    Título traducido de la contribuciónA curva S como uma ferramenta para medir a dos ciclos de vida de produtos
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)238-249
    Número de páginas12
    PublicaciónJournal of Technology Management and Innovation
    Volumen7
    N.º1
    DOI
    EstadoPublicada - 2012

    Palabras clave

    • Inflection points
    • Innovation
    • Life cycles
    • Marketing strategies
    • S-curve

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'La curva en s como herramienta para la medición de los ciclos de vida de productos'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto