A curva S como uma ferramenta para medir a dos ciclos de vida de produtos

Título traducido de la contribución: La curva en s como herramienta para la medición de los ciclos de vida de productos

Sergio Aguilar, Andrés F. Ávalos, Diana P. Giraldo, Santiago Quintero, Jhon W. Zartha, Farid B. Cortés

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

    21 Citas (Scopus)

    Resumen

    The aim of this article was to carry out a study of the life cycles of three products of Colombian companies; based on a logistic model of population growth as a life cycles measurement tool. We found that the products life cycles have a similar behavior to the population growth, according to an S curve. The inflection points of the curves were obtained by a nonlinear regression. These points might be used as a tool for strategic decision making in products, in terms of identifying key instants for launching technological innovations, investments and execute marketing strategies.

    Título traducido de la contribuciónLa curva en s como herramienta para la medición de los ciclos de vida de productos
    Idioma originalInglés
    Páginas (desde-hasta)238-249
    Número de páginas12
    PublicaciónJournal of Technology Management and Innovation
    Volumen7
    N.º1
    DOI
    EstadoPublicada - 2012

    Citar esto