Memory study as and through the socially responsive and meaningful design: A classroom experience

Título traducido de la contribución: Estudio de la memoria a través del diseño socialmente receptivo y significativo.

Hernando Blandón Gómez, Polina Golovátina-Mora

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

Resumen

Using the case of an undergraduate graphic design course taught in a Colombian private university, this article focuses on ways of teaching memory – historical, collective, cultural and individual. The authors emphasize the importance of the critical and socially responsible approach in education. Drawn from critical pedagogies and affective memory studies, the authors discuss the journey of the students of rediscovering alternative realities of their city and country and learning to acknowledge the complexity of memory and multiple forms of its mediation in a socially fragmented post-conflict society.
Título traducido de la contribuciónEstudio de la memoria a través del diseño socialmente receptivo y significativo.
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)1642-1651
Número de páginas10
PublicaciónMemory Studies
Volumen16
N.º6
Fecha en línea anticipada27 oct. 2023
DOI
EstadoPublicada - dic. 2023
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2023.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estudio de la memoria a través del diseño socialmente receptivo y significativo. A classroom experience'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto