Online Mediation a tool for consumer protection in post-pandemic E-Commerce: a comparision of Spanish and Colombian legislation

Título traducido de la contribución: MEDIACIÓN EN LÍNEA UNA HERRAMIENTA PARA LA PROTECCIÓN DEL CONSUMIDOR EN LA POSPANDEMIA : LEGISLACIÓN COMPARADA ENTRE ESPAÑA Y COLOMBIA

Adriana Patricia Arboleda López, Silvia Helena Muñoz Cortina, Carlos Andres Gomez Garcia, Omar Huertas Diaz, José Saúl Trujillo González

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoCapítulo de libro resultado de investigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

The purpose of this article is to expose how the use of mediation is convenient to resolve conflicts between producers and consumers in electronic commerce, especially in the post-pandemic era, where it is essential to investigate the implications of the relationship between virtual reality and alternative conflict resolution mechanisms, particularly mediation, and the legal development of the phenomenon in Colombian law. It also sheds light on an approach to how mediation has become an alternative to the inevitable status quo in the world as a result of the COVID-19 pandemic, and how it can be adapted to new IT tools in order to provide a response. to the specific needs of virtual reality and electronic contracting; The advantages and disadvantages of the use of virtual mediation are analyzed as well
as the complexities of relationships in electronic commerce and how it is done. An alternative mechanism that is flexible, economical and adaptable to the web world is necessary. Likewise, the potentialities of this mechanism are explored in both Colombian and Spanish legislation.
Título traducido de la contribuciónMEDIACIÓN EN LÍNEA UNA HERRAMIENTA PARA LA PROTECCIÓN DEL CONSUMIDOR EN LA POSPANDEMIA : LEGISLACIÓN COMPARADA ENTRE ESPAÑA Y COLOMBIA
Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaSistema jurídico y transcomplejidad. Perspectiva sistémica de interconexión de saberes
EditorialGrupo Editorial Ibáñez
Capítulo2
Páginas41
Número de páginas82
ISBN (versión digital)9789587917170
ISBN (versión impresa)978-958-502-003-0
EstadoPublicada - abr. 2024

Tipos de Productos Minciencias

  • Capítulos en libro resultado de investigación

Citar esto