Periódicos locales frente a Internet y las corporaciones transversales de comunicación, información y entretenimiento. El caso de La Crónica del Quindío (Colombia)1

Sandra Macías Palacio, Luis Horacio Botero Montoya

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The free access to online information and the change in consumer preferences make us reconsider the future of the local press against the Internet and the large cross-media communication, information and entertainment corporations. The objective of this article, the research product of a Master's Degree in Administration, is to examine the bases of the value proposal of the newspaper La Crónica del Quindío, the most representative written communication medium of the department of Quindío-Colombia. The methodology used corresponds to a descriptive study, through a hypothetico-deductive process. Among the conclusions reached by the research, it was determined that it is necessary to reformulate the value proposition of the newspaper La Crónica del Quindío, creating a product tailored to the reader and generating a dynamic to update the contents, so that the newspaper is sustainable as a business model.

Título traducido de la contribuciónLocal newspapers against the Internet and the transversal communication, information and entertainment corporations. The case of La Crónica del Quindío (Colombia)
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)335-351
Número de páginas17
PublicaciónEstudios Sobre el Mensaje Periodistico
Volumen25
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2019

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2019 Universidad Complutense de Madrid. All rights reserved.

Palabras clave

  • Cybermedia
  • Digital technology
  • Internet
  • Press

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Periódicos locales frente a Internet y las corporaciones transversales de comunicación, información y entretenimiento. El caso de La Crónica del Quindío (Colombia)1'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto