Leovy Echeverría, Ruth Cobos, Mario Morales, Fernando Moreno, Victor Negrete

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoPonencia publicada en las memorias del evento con ISBNrevisión exhaustiva

Computational thinking is a necessary skill for human life. However, promoting this competency in primary school students sometimes is hard and difficult for instructors. This article proposes a learning approach based on the use of a platform as part of a strategy of computational thinking to enhance learning of geometry. A case study was performed with primary school children from fourth grade at the Comfacor School (Montería-Colombia). The aim of the study was to analyze the effects of the approach in the children's motivation and performance.

Idioma originalInglés
    Título de la publicación alojadaProceedings of 2019 IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019
    EditoresAlaa K. Ashmawy, Sebastian Schreiter
    EditorialIEEE Computer Society
    Páginas424-429
    ISBN (versión digital)9781538695067
    EstadoPublicada - abr. 2019
    Evento10th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019 - Dubai, Emiratos Árabes Unidos
    Duración: 9 abr. 201911 abr. 2019

Serie de la publicación

NombreIEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
    VolumenApril-2019
    ISSN (versión impresa)2165-9559
    ISSN (versión digital)2165-9567

Conferencia10th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019
    País/TerritorioEmiratos Árabes Unidos
    CiudadDubai
    Período9/04/1911/04/19

© 2019 IEEE.

Profundice en los temas de investigación de 'Promoting computational thinking skills in primary school students to improve learning of geometry'. En conjunto forman una huella única.