Simulación cinemática de un robot seguidor de línea para el desarrollo del videojuego de programación rusty roads en el framework unity

Oscar F. Gómez, Urbano E. Gómez

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    Resumen

    This paper presents the results of a research project for developing Rusty Roads, a videogame that simulates line follower robots in tridimensional, competitive environments. During the software development process, it was necessary to define the key physical factors that could affect the performance of the robot. A real robot was considered to define real parameters for the simulation, and to define discrete equations for simulating the robot in the Unity framework, comparing their accuracy with that of continuous, exact equations specifically developed for this study. This paper presents the process for obtaining and testing those equations, which were the foundations for the successful development of the simulation layer of the videogame and allowed the subsequent creation of its 3D visualization component.

    Título traducido de la contribuciónKinematic simulation of a line follower robot for the creation of the programming videogame rusty roads in the unity framework
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)55-64
    Número de páginas10
    PublicaciónInformacion Tecnologica
    Volumen28
    N.º5
    DOI
    EstadoPublicada - 2017

    Palabras clave

    • Line followers
    • Mechanics
    • Robot
    • Robotics
    • Simulation
    • Video games

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Simulación cinemática de un robot seguidor de línea para el desarrollo del videojuego de programación rusty roads en el framework unity'. En conjunto forman una huella única.

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