Technique, Humanities and Education: a Necessary Dialogue

Título traducido de la contribución: Técnica, humanidades y educación: un diálogo necesario

Luis Alberto Marulanda Saldarriaga, Bayron León Osorio Herrera

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

    Resumen

    This article reflects on the current contexts of education and highlights the training crisis generated by the privilege of technical education in the name of an instrumental reason that places the purpose of the training process in material productivity. It then proposes educational scenarios where training integrates the humanities in a radical and timely manner throughout the training process. The humanities offer human beings other perspectives on the vital conditions of their existence, seeking in the educational process to provide other types of capacities essential to building a more human world.

    Título traducido de la contribuciónTécnica, humanidades y educación: un diálogo necesario
    Idioma originalInglés
    Páginas (desde-hasta)237-250
    Número de páginas14
    PublicaciónRevista Lasallista de Investigacion
    Volumen21
    N.º2
    DOI
    EstadoPublicada - 2024

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
    © (2024), (Corporacion Universitaria Lasallista). All rights reserved.

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Técnica, humanidades y educación: un diálogo necesario'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto