Technique, Humanities and Education: a Necessary Dialogue

Título traducido de la contribución: Técnica, humanidades y educación: un diálogo necesario

Luis Alberto Marulanda Saldarriaga, Bayron León Osorio Herrera

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

Resumen

This article reflects on the current contexts of education and highlights the training crisis generated by the privilege of technical education in the name of an instrumental reason that places the purpose of the training process in material productivity. It then proposes educational scenarios where training integrates the humanities in a radical and timely manner throughout the training process. The humanities offer human beings other perspectives on the vital conditions of their existence, seeking in the educational process to provide other types of capacities essential to building a more human world.

Título traducido de la contribuciónTécnica, humanidades y educación: un diálogo necesario
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)237-250
Número de páginas14
PublicaciónRevista Lasallista de Investigacion
Volumen21
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 1 dic. 2024

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© (2024), (Corporacion Universitaria Lasallista). All rights reserved.

Tipos de Productos Minciencias

  • Artículos de investigación con calidad Q4

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Técnica, humanidades y educación: un diálogo necesario'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto