The construction of intangible values in craft beer brands. Attributes immersed in communications

Título traducido de la contribución: La construcción de valores intangibles de marcas de cerveza artesanal. Atributos inmersos en las comunicaciones

Catalina Osorio Parra, Jaime Alberto Orozco-Toro

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

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    Resumen

    This study took a hermeneutic-ethnographic approach and aims to analyse the construction of intangible values in consumers of craft beer brands produced in Medellin-Colombia and its relation to their communication strategy. The theoretical bases are built on the concepts of identity, image and intangible values of brands. Among the most important results, it can be highlighted that craft beer responds to a new segment as a result of new collective imagery and communicative strategies around the craft. Furthermore, the most relevant intangible values perceived by brand users revolve around trust, innovation, pride, among others. This research demonstrates the importance of intangible values, especially in the communication and construction of a correct brand image.

    Título traducido de la contribuciónLa construcción de valores intangibles de marcas de cerveza artesanal. Atributos inmersos en las comunicaciones
    Idioma originalInglés
    Páginas (desde-hasta)249-263
    Número de páginas15
    PublicaciónDoxa Comunicacion
    Volumen2020
    N.º30
    DOI
    EstadoPublicada - 2020

    Nota bibliográfica

    Publisher Copyright:
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