Una educación para el desarrollo local

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo en revista científica indexadarevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The following essay gathers a proposal for the integration of 3 theoretical constructs that contribute to rethink Latin American education: territories, biocultural potentialities and local development. The challenges of the social, environmental, economic and political crises put pressure to educate for the sustainable transformation of developing countries, taking advantage of the richness of biological biodiversity and the deep local knowledge of communities to bet on a synergy between global demands and local territorial offers. Education for local development is a challenge for educators and political leaders to mitigate vulnerability to the effects of climate change, migration and poverty.

Título traducido de la contribuciónEducation for local development
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)75-80
Número de páginas6
PublicaciónAibi, Revista de Investigacion Administracion e Ingenierias
Volumen10
N.º2
DOI
EstadoPublicada - may. 2022
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2022. Aibi, Revista de Investigacion Administracion e Ingenierias. All right reserved.

Palabras clave

  • biocultural
  • education
  • local development
  • territories

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Una educación para el desarrollo local'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto