Validación estadística de un modelo de educación ambiental no formal: el caso de la UPB Seccional Montería

Jorge Rafael Villadiego Lorduy, Omar Carmelo Diaz Hernandez, Flor Vicencia Delgado Sanchez, John Freddy Remolina Lopez, Yhonattan Mendez Nobles, Liliana Piedra Castro

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoPonencia publicada en las memorias del evento con ISBNrevisión exhaustiva

Resumen

The main objective of this research is to propose a student-centered learning platform called ERC (English Reading Comprehension)-Language, for the developing of textual and topic-based knowledge. The proposed platform facilitates literal reading comprehension processes, the construction of linguistic and thematic knowledge, and improves students' reading performance. With the purpose to know the students' perceptions about the implementation of the ERC-Language platform, a perception study was performed. In this study 18 students of the Electronic Engineering bachelor program, from Universidad Pontificia Bolivariana (UPB Monteria Sectional) participated. The main results let us corroborate the necessity to develop a student-centered learning platform to improve non-native' ERC skills.

Idioma originalEspañol
Título de la publicación alojadaEn XII Convención internacional sobre medio ambiente y desarrollo. Memorias
ISBN (versión digital)978-959-300-145-8
EstadoPublicada - 10 abr. 2019
EventoXII Congreso de Educación ambiental para el desarrollo sostenible. En XII Convención internacional sobre medio ambiente y desarrollo -
Duración: 8 abr. 2019 → …

Conferencia

ConferenciaXII Congreso de Educación ambiental para el desarrollo sostenible. En XII Convención internacional sobre medio ambiente y desarrollo
Período8/04/19 → …

Tipos de Productos Minciencias

  • Eventos científicos con componente de apropiación

Citar esto